Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArens, Sheila A.; Meyer, Rhonda D.
InstitutionMid-Continent Research for Education and Learning, Aurora, CO.
TitelAlgebraic Thinking: Implications for Rethinking Pedagogy and Professional Development.
Quelle(2000), (37 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAlgebra; Elementary Secondary Education; Mathematics Curriculum; Mathematics Instruction; Professional Development; Teaching Methods; Thinking Skills
AbstractThe recent call for "algebra for all" provided not only the impetus for teaching elementary students differently, but also for changing the way teachers are trained. University mathematics courses for pre-service teachers have undergone changes, and professional development sessions for in-service teachers have been created. The Mid-continent Research for Education and Learning (McREL) has responded to the need to reconceptualize algebra for in-service teachers by initiating a professional development series aimed at training teachers, instructional coordinators, and other school personnel at the elementary school level in algebraic thinking. This report describes the Algebraic Thinking series at McREL and its evaluations. The results of two phases and follow-ups of the implications of the series are discussed. The report also discusses political and policy contexts, related curricula, and professional development, while drawing conclusions. (ASK)
AnmerkungenMid-continent Research for Education and Learning, 2550 S. Parker Road, Suite 500, Aurora, CO 80014-1678. Tel: 303-337-0990; Fax: 303-337-3005; e-mail: info@mcrel.org; Web site: http://www.mcrel.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: